....     
продукция:
 
 
подробнее
пресс-релиз
Пьер Жоливе занимается музыкой с 1981 года, его последний альбом ”Palestine” был записан совместно с Rapoon и выпущен в 2007 году. В том же году Пьер посетил Россию с концертами, которые состоялись в конце сентября в Москве, Санкт-Петербурге и Ярославле. Организатором тура выступил лэйбл Monochrome Vision, который начал новую серию концертных релизов, и данный альбом - первый в серии.

Дата выпуска: 12 мая 2008, тираж 150 копий, диск в конверте с цветной обложкой
Цена на территории России - 300 рублей. Для оформления заказа используйте магазин.

Pacific 231 — проект французского музыканта Пьера Жоливе, ныне проживающего в Ирландии. Появившись в самом начале 80-х, Р231 принадлежал к первой волне индустриальных групп. Ранние альбомы выпускались лэйблами Le Syndicat, Cause And Effect и Bunker Records, неоценимую поддержку оказали в своё время и американские аутсайдеры Psyclones, с которыми Жоливе записал пару альбомов под именем Psy 231, изданные их лэйблом Ladd-Frith. В то время как ранние работы вроде "Thulé Apocalypse" (1983) и "Unusual Perversions" (1984) демонстрируют переходный этап от индастриала старой школы к тому стилю, который в 90-х получил название power electronics, последующие альбомы более экспериментальны по звучанию и отличаются сложным балансом концентрации и релаксации, управляемым гармонией тихих резонансов и переходных процессов. В последнее время активность Пьера заметно уменьшилась, да и стиль претерпел довольно существенные изменения, далеко уйдя от шумовой музыки в область органичной электроники и синтетического звучания.
Программа Pacific 231 называется ”Stif(f)le - États Brut et Balancés”, на момент издания она существует только в концертном варианте. Её концепция - управление пространственным звуком, который возникает в виртуальном мире, созданном с помощью цифровых технологий. За последние 25 лет, со времени первого перформанса Pacific 231, многое изменилось в плане возможностей управления процессом в реальном времени. Всё оборудование - лэптоп с МИДИ-контроллерами в виде искусственного скелета, крепящегося к рукам исполнителя, которыми он направляет звук в пространстве. Кроме того, видеопроектор передаёт визуальные образы, генерируемые вместе со звуком (их можно лицезреть на обложке альбома). Отсутствие инструмента даёт исполнителю свободу движений, превращая музыкальное действо в пластическое искусство - танец или скульптуру. Минимализм перформанса приводит публику к изменённому состоянию сознания - приём, использующийся со времён авангардной музыки 60-х для включения аудитории в процесс, как в эффекте обратной связи.
 
    
  новости продукция магазины    контакт рецензии ссылки  
  news releases order    contact reviews links  

            
Pierre Jolivet has been producing music since 1981. His most recent CD Palestine has been released in 2007 in collaboration with Rapoon. In the Autumn of the same year, he visited Russia with concerts. They were organized in Moscow, St.-Petersbourg and Yaroslavl by Monochrome Vision label, which started the new series of live albums with this one.

Release date is 12th May 2008. Limited edition of 150 copies in colour sleeve. Price is 13US$/10€.
To order directly from us, please write to hq(at)monochromevision.ru.

Pacific 231 is the project of Pierre Jolivet, a French musician now residing in Ireland. It came into existence in the early 80s and belonged to the first wave of industrial groups. Early albums were released by Le Syndicat, Cause And Effect & Bunker Records. Invaluable assistance in due time was given by Psyclones with whom Pierre recorded a couple of albums under the Psy 231 moniker, which were released on their label Ladd-Frith.

While the early Pacific 231 albums like "Thulé Apocalypse" and "Unusual Perversions" show us the bridge between power electronics and old school industrial, the later ones are much more experimental in sound and appeals to quite another perception type -- in no way to some numb stupor and paralyzing fear but to a complex balance of concentration and relaxation, governed by the harmony of resonances and transitional processes. The research was made on highly organic and self-consumed struggle occuring on the speculative level. Pierre is extremely exact in dealing with musical matter, slightly elucidating only those areas that do not bring danger though are not particularly flattering to your ears. His focus is primarily on sound - awkward, free of gloss but not free of sonic charm.

Recently Pierre's activity has slowed and his style has undergone substantial changes, moving far from noise music into the sphere of experimental electronics and synthetic sound.

The concept of "Stif(f)le" is to encompass a space by creating a virtual world based on the use of digital technology. Since my first performance, nearly 25 years ago, progress has been made in creating and controlling the performance in a real time environment.

The equipment consists of a single laptop, connected through MIDI to an upper torso exoskeleton and a data projector displaying the visual in sync with the sound feed. Abolishing the instrument liberates the performer as motion sensors on the body facilitate gesture found in dance or in sculpture. The minimalist aspect of the performance makes the spectator closer to an altered state of consciousness, a format used since the early sixties repetitive school of music to include the public as part of the event as a cerebral feedback loop.

To foster an environment reacting to the input of advanced feedback technology, based on the manipulation of sounds through motion sensors feeding and controlling a projected visual imagery. The generated improvised soundscape give a profound sense of instantaneity. A divergent frequency spectrum process immerse the audience in a complex ethereal domain. To enhance the experience further, each event has been captured through a portable field recorder.

The sound materials were recorded at Moscow (DOM Cultural Center, 29 September 2007), Yaroslavl (ARS-Forum, 30 September 2007) and St.-Petersbourg (Place Club, 2 October 2007). It presented here in reverse chronological order with a Russian introduction and conclusion.

 
select release:
 
 
show details
press-release