....     
продукция:
 
 
подробнее
пресс-релиз
Почти семь лет в работе, и вот наконец альбом легендарного немецкого шумового проекта выпущен в свет - через 25 лет после того, как была закончена его последняя работа, представляет собой коллекцию неиздававшегося материала, дополненного разнообразными бонусами, загадочными экспериментами и концертными записями.

Дата выпуска: 28 июля 2014, тираж 500 копий, стандартное издание.
Цена на территории России - 300 рублей. Для оформления заказа используйте магазин.

"Серп мозга (серп большого мозга, лат. falx cerebri) – листок твёрдой мозговой оболочки, заходящий в продольную щель между двумя полушариями. Начинается узким листком от петушиного гребня решётчатой кости, и, расширяясь, переходит в верхнюю часть намёта мозжечка. Верхний край прикреплен к внутренней поверхности черепа по средней линии от лобной кости до внутреннего выступа затылочной кости. Между складками верхнего края залегает верхний сагиттальный синус. Нижний край серпа мозга свободный, содержит нижний сагиттальный синус. С возрастом серп мозга кальцинируется."
[Википедия, на основе популярного учебника «Анатомия Грея: описательная и хирургическая теория»]
Имя FâLX çèrêbRi было выбрано для нового музыкального проекта, который в начале 1983 года основал Карстен Родеманн (Graf Haufen), разочаровавшись в своих экспериментах с минимал-электро. Идея названия, обозначавшего пограничную область между полушариями, отражала связь между рационально-аналитической и интуитивно-творческой функциями мозга. Музыка FâLX çèrêbRi никогда не была последовательной, ошибки приветствовались, путаница была сознательной – отсюда и это странное написание. Проект всегда был открыт для любых экспериментов, будь то шумы, дроун-эмбиент, звуковые коллажи, жёсткая электроника, сканирование поверхностей микрофоном или ритмические ритуалы для вызывания демонов. И всё это постоянно в серой зоне между концептуальным искусством и своеобразной "песенной" структурой. В июле 1983 года вышла демо-кассета «Pyogenic Organism» с овечьими мозгами на обложке, испачканной настоящей человеческой кровью. Этот релиз открыл FâLX çèrêbRi путь в мир андеграунда, треки с него появлялись на различных кассетных сборниках в течение последующего года. Новый эксклюзивный материал публиковался лэйблами Schrei Records, Gut Level Music, Illuminated 666, Fraction Studio, Broken Flag, ZSF Product, Al Khemi, Selbstmord Organisación, Requiem Productions, Cthulhu Records, Illusion Production, Zamizdat Trade Journal, Necronomicon, Déviation Culturelle, Insane Music, Alien Artists, Korm Plastics, Bog-Art, Club Moral, Les Ballets Méchaniques и Dill Prod. В июле 1984 года первый и до сих пор единственный альбом FâLX çèrêbRi «Rite 64» был выпущен на 60-минутной кассете сразу семью лэйблами: Graf Haufen Tapes в Германии, Korm Plastics в Голландии, Gut Level Music в США, Fraction Studio во Франции, Requiem Productions в Норвегии, Servile Ghost в Австралии, Calypso Now в Швейцарии и Auxilio De Cientos в Испании. Общий тираж – 500 копий, плюс в 1999 году у Korm Plastics вышло переиздание на CDR с ремастерингом и концертными бонусами. После этого в музыкальном направлении наметился сдвиг - с одной стороны, в область дроун-эмбиента и меланхолических голосовых композиций с зацикленными мелодиями, с другой - в концептуальную замену композиции полевыми записями и микрофонным сканированием. FâLX çèrêbRi провёл несколько ритуальных перформансов в 1985 году в Берлине, Будапеште и Бордо, работая над саундтреками к инсталляциям и международным выставкам. Второй альбом планировался к выпуску в том же году, но так и остался на стадии чернового микса. Вместо него Graf Haufen выпустил на собственном новом лэйбле Artcore Editions 7"-сингл с примерами сканирования поверхностей и довольно ритмичной полевой записью под названием «Nature Is Noise Enough». С тех пор FâLX çèrêbRi практически неактивен, если не считать нескольких треков для сборников и пары длинных дроун-композиций, так и не изданных.
 
    
  новости продукция магазины    контакт рецензии ссылки  
  news releases order    contact reviews links  

            
Almost 7 years in making, finally this milestone of pioneering & legendary german noise outfit is released - more than 25 years after the last recorded FâLX çèrêbRi track, compiles several contributions to compilations, as well as outtakes, erratic experiments, live cuts and unreleased tracks.

Release date is 28th July 2014. Limited edition of 500 copies in jewelcase.

Price is 13US$/10€.
To order directly from us, please write to hq(at)monochromevision.ru.

"The falx cerebri, also known as the cerebral falx, so named from its sickle-like form, is a strong, arched fold of dura mater that descends vertically in the longitudinal fissure between the cerebral hemispheres. It is narrow in front, where it is attached to the crista galli of the ethmoid; and broad behind, where it is connected with the upper surface of the tentorium cerebelli. Its upper margin is convex, and attached to the inner surface of the skull in the middle line, as far back as the internal occipital protuberance; it contains the superior sagittal sinus. Its lower margin is free and concave, and contains the inferior sagittal sinus. The falx cerebri is known to calcify with age."
[Wikipedia, partially based on a public domain version of «Gray's Anatomy»]
The name FâLX çèrêbRi was chosen for the new music and art project by Graf Haufen early in 1983, as he felt it was a complete departure from his previous minimal synth endeavours. The name suited the project as it describes the borderline between the brain hemispheres. On one side the rational and analytical part of the brain, on the other the intuitive and creative part. The music of FâLX çèrêbRi was never meant to be consistent. Errors were embraced. Confusion was intended. Hence also the strange way of spelling. The project always remained open for all sorts of experimentation – ranging from noise to ritualistic drone ambience, from cut up collage work to hardcore electronics, from conceptual static surface noise to rhythmic evocations of the demon beasts. Always somewhere in the grey areas between conceptual work and – in its own strange way – regular "song" structure. The first release was unleashed in June 1983 on a limited edition promo cassette called «Pyogenic Organism», that came packaged with a real human blood sample and covered in sheep's brains. The promo opened the doors for FâLX çèrêbRi, as its tracks appeared on several cassette compilations in 1983 and 1984. Newer, exclusive tracks appeared furthermore on labels such as Schrei Records, Gut Level Music, Illuminated 666, Fraction Studio, Broken Flag, ZSF Product, Al Khemi, Selbstmord Organisación, Requiem Productions, Cthulhu Records, Illusion Production, Zamizdat Trade Journal, Necronomicon, Déviation Culturelle, Insane Music, Alien Artists, Korm Plastics, Bog-Art, Club Moral, Les Ballets Méchaniques and Dill Prod. A year later in June 1984 the first and up to now only album of FâLX çèrêbRi was released simultaneously on 7 labels: «Rite 64», a C60 cassette, was published on Graf Haufen Tapes in Germany, Korm Plastics in Holland, Gut Level Music in the USA, Fraction Studio in France, Requiem Productions in Norway, Servile Ghost in Australia, Calypso Now in Switzerland and Auxilio De Cientos in Spain in a print run of 500 copies. A remastered CDr with bonus live cuts was released by Korm Plastics in 1999. The following contributions to cassette and vinyl compilations saw a shift in musical directions – on one hand towards drone ambient or simply voice based melancholic echo-loop compositions, on the other hand very conceptual outer edge works like surface scannings with a variety of microphones or field recordings to replace composed music. FâLX çèrêbRi performed a couple of ritualistic live shows in 1985 in Berlin, Budapest and Bordeaux, worked on soundscapes for installations and exhibitions, as well as conceptual sound installations and photo performances for international art exhibitions. A second album was planned in 1985 but never fully realized apart from a rough mix that didn't work properly, partially due to technical factors, but also because of the variety of compositions and conceptual works. Instead Graf Haufen published a limited edition 7" EP on this new imprint Artcore Editions with scannings and a rather rhythmic «Nature Is Noise Enough» field recording. FâLX çèrêbRi only recorded seldomly after that – a few tracks appeared on compilations and some long, static drone compositions remain unpublished and were shelved away.
 
select release:
 
 
show details
press-release